Gamenieuws Reviews/Previews Cheats Forum Nieuwsarchief Crewleden Contact

MobPlace.nl

Reageren op onderwerpStart nieuw onderwerpStart poll

> Preview: World in Conflict
Daniël Speldekamp
Gepost op: 13-07-2007 22:02
Citeer Bericht

Unregistered

Devolper: Massive
Publisher: Sierra
Release: 27/10/2007
Platform: PC

World in Conflict Multiplayer Beta

We weten allemaal hoe de Koude Oorlog is afgelopen, hoe de Sovjet Unie viel samen met de muur en hoe Gorbatsjov afgezet werd. We weten allemaal dat de meeste landen kapitalistisch werden na deze gebeurtenissen en we weten ook dat het maar goed is dat het zo gelopen is. In World in Conflict liep dit heel anders af: Er was geen Gorbatsjov die een eind wilde maken aan het drama dat de Sovjet Unie heette, er kwam geen staatsgreep en er was zeker geen val van de Berlijnse Muur. De Sovjet Unie bleef bestaan in het scenario dat World in Conflict presenteert. Het verhaal begint omstreeks ’89 waarin de Sovjet Unie een offensief begint tegen Europa en de VS.

user posted image

Het doel:
In de multiplayer kan er gevochten worden met de volgende grootmachten: De VS of de Sovjet Unie. Ook kan je met de NAVO spelen. Het is een oorlog tussen het kapitalisme en het communisme. De Sovjet Unie wilt de hele wereld communistisch maken en ze vallen Europa binnen om dat doel te bereiken, aan jou is het om dat tegen te gaan of juist te laten gebeuren. Wanneer er online gespeeld wordt is er de keus voor welke grootmacht de speler wilt vechten. Er kan gekozen tussen de Sovjet Unie of Amerika en daarna uit welke troepensoort je gaat besturen. Deze bestaat uit infantry, support, armor en air.

user posted image

De middelen:
Atoombommen, tanks, infanterie, vliegtuigen, helikopters, SAM (Surface-to-Air), SSM (Surface-to-Surface) en nog veel meer materieel is er om uit te kiezen. Er zijn punten die je kan uitgeven aan versterking (tanks, airstrikes, atoombommen oproepen enzovoort). Deze worden verdiend door eenheden van de tegenpartij te vernietigen. Er zijn ook punten om eenheden op te roepen en die zijn wat makkelijker te verkrijgen, namelijk door te wachten of net zoals bij de andere soort punten de eenheden van de tegenpartij te vernietigen.

De gameplay:
World in Conflict is geen standaard RTS spel. Er wordt gespeeld met meerdere personen in één partij. De ene speelt Support, de andere Armor enz. Iedereen kan bijvoorbeeld in de infanterie ‘squad’ gaan maar dan zijn ze zo goed als dood, omdat de partij dan wordt weggeblazen door de tegenpartij die alles wel goed heeft geregeld. Daarnaast zijn er geen wachttijden online, als je een server betreedt kan je meteen spelen. Hierdoor is het spel fijn om online te spelen.

In de beta kunnen er geen gebouwen gemaakt worden zoals in spellen als Command and Conquer maar gebruik je alleen dropzones waar versterking landt, dit kan met de punten die ik bij “De middelen” omschreven heb.

World in Conflict kan een grote fanbase krijgen doordat er een goede manier is om vrienden te volgen. Er is een vriendenlijst en kennislijst waaraan mensen toegevoegt kunnen worden en waarmee ze te volgen zijn. In het spel zelf kan je ook clans oprichten en er zullen ook genoeg wedstrijden tussen de clans worden gespeeld. Dit zal veel mensen aanspreken.

user posted image

Kortom:
World in Conflict is een veelbelovende titel, maar de beta heeft mij niet overtuigd om het spel te kopen, omdat je geen gebouwen kan maken en er met dropzones gewerkt wordt waardoor de gameplay vrij repetitief kan zijn. Het feit dat de graphics geweldig zijn en er een goed systeem in het spel zelf zit om samen met vrienden te spelen is nog steeds niet genoeg om mij te overtuigen dat dit de RTS game van het jaar wordt.

De grootste pluspunten:
+Snelle gameplay.
+Ook voor de beginnende RTS’er.
+Mooie graphics (Direct-X 10 indien je zo’n videokaart hebt).
+De grafische engine is goed in te stellen, waardoor je het op een oude computer nog kan spelen.
+Atoombommen.

De grootste minpunten:
-Mogelijk repetitieve gameplay.
-Om het spel in volle glorie te kunnen bewonderen is een stevige computer benodigd.
-Geen standaard RTS game: Geen mogelijkheid om gebouwen te maken (wellicht is die mogelijkheid in de volledige versie wel beschikbaar).
-Vrij weinig eenheden om te besturen (het kost teveel punten om meer eenheden aan te schaffen).

Uitgegeven op: PC
Getest op: PC
Uitgever: Sierra
H!dEEo
Gepost op: 13-07-2007 22:15
Citeer Bericht

GN Die-Hard

Groep: GN Moderator
GN Pets: 0
GN Store Punten: 197765
Member ID: 197

Alleen omdat je geen gebouwen bouwt betekent dit niet dat dit geen echte RTS is wink.gif
Het is zeker niet nieuw, in Ground Control hoef je ook geen gebouwen te bouwen en dat is ook een echte RTS ( GC is ook een game van Massive Entertainment ).

Dit zorgt gewoon voor dat je nog voorzichtiger bent met je troepen, en daar is niks mis mee.

--------------------
user posted image
Daniël Speldekamp
Gepost op: 14-07-2007 00:40
Citeer Bericht

Unregistered

QUOTE (H!dEEo @ 13-07-2007 22:15)
Alleen omdat je geen gebouwen bouwt betekent dit niet dat dit geen echte RTS is wink.gif
Het is zeker niet nieuw, in Ground Control hoef je ook geen gebouwen te bouwen en dat is ook een echte RTS ( GC is ook een game van Massive Entertainment ).

Dit zorgt gewoon voor dat je nog voorzichtiger bent met je troepen, en daar is niks mis mee.

Ik zei het fout, wat ik bedoel te zeggen is dat het geen standaard RTS game is. (Het is nu aangepast... Ik had het namelijk in de tekst zelf al aangepast maar ik was het bij de + en - punten vergeten aan te passen.)

Doordat je minder troepen hebt is het wat minder intens, omdat je niet veel troepen tegelijk kan besturen.
Dennis
Gepost op: 07-06-2008 09:13
Citeer Bericht

Nieuw lid
*

Groep: GN Member
GN Store Punten: 105
Member ID: 858

LOL

sorry maat, maar dat heb je helemaal fout.

Elke missie, elke mulitplayer pot, dezelfde basis in het begin maken, DAT is repetief. Doordat je bij WIC zonder dit zit kan je je puur focussen op het vechten.

En over dat minder troepen... 1 vraag :

Wat is er intenser?
Een leger van 10.000 infanterie soldaatjes dat als een blok staat opgesteld, en je stuurt dat naar het blok van je tegenstander.

Of een gevecht in een straat, waar je soldaten achter een ontplofte humvee kunnen zitten als cover, en je zo ver kan inzoomen dat je de angst op de gezichten van de soldaten kan zien als de tank-shells door de humvee beginnen te vliegen...
Daniël Speldekamp
Gepost op: 29-06-2008 22:32
Citeer Bericht

GN Terugkomer

Groep: GN Nieuwsredactie
GN Store Punten: 40805
Member ID: 974

QUOTE (Dennis @ 07-06-2008 11:10)
LOL

sorry maat, maar dat heb je helemaal fout.

Elke missie, elke mulitplayer pot, dezelfde basis in het begin maken, DAT is repetief. Doordat je bij WIC zonder dit zit kan je je puur focussen op het vechten.

En over dat minder troepen... 1 vraag :

Wat is er intenser?
Een leger van 10.000 infanterie soldaatjes dat als een blok staat opgesteld, en je stuurt dat naar het blok van je tegenstander.

Of een gevecht in een straat, waar je soldaten achter een ontplofte humvee kunnen zitten als cover, en je zo ver kan inzoomen dat je de angst op de gezichten van de soldaten kan zien als de tank-shells door de humvee beginnen te vliegen...

Dat vindt jij... Ik heb zelf liever gewoon dat je zelf een basis bouwt bij een RTS-game.

Je zit alles van WiC te prijzen, want zoals ik het herinner kan je fijn een soldaat achter een humvee zetten, maar ben je nog even hard dood waarschijnlijk.

De game komt niet intens op mij over, het is mijn mening en daar kan ik niet onjuist over zijn, omdat ik het gewoon zo vind. Dat jij het niet er mee eens bent is wat anders, maar ik raad je aan om World in Conflict zelf maar een aantal uur achter elkaar te gaan spelen, zodat je er achter komt dat het wel saai wordt.
H!dEEo
Gepost op: 29-06-2008 22:49
Citeer Bericht

GN Die-Hard

Groep: GN Moderator
GN Store Punten: 197765
Member ID: 197

Dennis heeft gewoon over dat stukje ingame trailer van die game, waar die soldaat achter een humvee schuilt, want dat is helemaal niet mogelijk terwijl je speelt.

--------------------
user posted image
Daniël Speldekamp
Gepost op: 30-06-2008 09:37
Citeer Bericht

GN Terugkomer

GN Store Punten: 40805
Member ID: 974

Ik vroeg me al af waar hij het vandaan had, maar nu weet ik het dus... smile.gif
Thomas Anten
Gepost op: 12-07-2008 16:30
Citeer Bericht

Trouw genoot Yvonne!

GN Store Punten: 446110
Member ID: 976

Het is inderdaad een anders dan de Command & Conquer series. Heb nog geen ingame footages gezien, maar wel een aantal previeuws gelezen. Kan er dus ook niet teveel over vertellen.

Kort maar krachtige preview!

--------------------
user posted image

|Onderwerp Opties| Reageren op onderwerp Snelle reactieStart nieuw onderwerpStart poll

[ Script Execution time: 0.0414 ]   [ 13 queries used ]   [ GZIP Geactiveerd ]