Gamenieuws Reviews/Previews Cheats Forum Nieuwsarchief Crewleden Contact

MobPlace.nl

Reageren op onderwerpStart nieuw onderwerpStart poll

> Review: Call of Duty 5: World at War
Branko Spikic
Gepost op: 16-01-2009 16:59
Citeer Bericht

Nieuw lid
*

Groep: GN Nieuwsredactie
GN Pets: 0
GN Store Punten: 3100
Member ID: 1061

Call of Duty 5: World at War

Zoals de meeste FPS fans al weten is CoD5 uit. Om CoD5 te promoten hebben ze er zelfs voor de eerste keer in de CoD-series een tv-spotje voor gemaakt.

Toen ik wist dat het spel onder de kerstboom lag, kon ik haast niet wachten tot het kerstmis was. De trailers van CoD5 hadden een must-have indruk op me achtergelaten.
Dat het spel terug ging naar WW2 was natuurlijk een pluspunt die mij het water in de mond liet lopen. Toen ik de nieuwe Japanse vechtstijl en de mooie graphics zag wist ik gewoon dat dit een geweldig spel zou zijn.

user posted image

De graphics van CoD5 zijn net als de andere games in de CoD-series geweldig. Zelfs de grote critici kunnen hier niets op aanmerken.

Aangezien CoD5 tegelijk met CoD4 gemaakt is, stemmen vele features met elkaar overeen. Toch streven de spelers naar een old-school gameplay. De promod makers hebben hun handen vol aan de eisen van de gamers, maar ze doen hun best om van CoD5 een nog betere game te maken.

De vele opties in Multiplayer zijn niet altijd een pluspunt voor de game. Dat je je eigen gear kan samenstellen is wel een goede feature, hierdoor is niet iedereen even sterk op elk vlak. Deze opties zijn wel in de war mods eruit gehaald om zo iedereen gelijk te stellen en er een eerlijke match van de maken. Elke mod heeft dan wel weer zijn eigen minpunt en dat is dat bepaalde wapens overpowered zijn.

user posted image

Momenteel wachten de CoD5 spelers op een verbeterde mod versie. Het doel van promod is dat je de CoD1&2 gameplay hebt met de finishing touch van de CoD5 features.
Ook al zijn dit mooie beloften, velen denken dat dit het spel nog steeds geen topper zal maken, toch blijven de dedicated spelers geloven dat de mod CoD5 een stuk actiever zal maken.

Als je twijfelt tussen CoD4 of CoD5 te kopen, zullen meeste mensen je aanraden CoD4 te halen. CoD5 is een mooi en fantastisch spel, maar het kan niet tegen CoD4 concurreren.

De grote vraag is: Hadden ze CoD5 niet te vroeg uitgebracht? Konden ze niet beter even wachten en meer unieke features erin stoppen?

De conclusie is dat er voor CoD5 nog veel verbeteringen te wachten staat, maar als alles goed verloopt, zal het niet meer lang duren voordat het spel weer mee kan concurreren als favoriete game onder de spelers.

user posted image

user posted image

Cijferlijst:

Graphics: 8,0
Gameplay: 7,0
Replay: 7,5
Sound: 7,5

GameNerd.nl Score:

75%

Grootste pluspunten:

- Mooie graphics
- Vijand heeft nieuwe vechtstijlen
- Vele opties

Grootste minpunten:

- Weinig online gamers
- Vele bugs op de online mods
- Niet genoeg unieke opties

Uitgegeven op: PC, Xbox 360®, Playstation® 3, Playstation® 2, Wii en NDS
Getest op: PC
Uitgever: Activision

user posted image

user posted image

user posted image
H!dEEo
Gepost op: 16-01-2009 17:12
Citeer Bericht

GN Die-Hard

Groep: GN Moderator
GN Pets: 0
GN Store Punten: 197765
Member ID: 197

Is dit een review?

--------------------
user posted image

|Onderwerp Opties| Reageren op onderwerp Snelle reactieStart nieuw onderwerpStart poll

[ Script Execution time: 0.0408 ]   [ 13 queries used ]   [ GZIP Geactiveerd ]